Emner på bloggen

mandag den 3. juni 2013

Tiden der er gået

Puha hvor er jeg dårlig til at huske at opdatere min blog. Syntes der er så meget andet der tager tiden.

Har indtil nu været afsted på 2 markeder indtil videre, Københavns Middelalder Marked som viking og Hertug Hans fest i Haderslev som middelalder. Begge 2 hyggelige markeder hvor jeg fik plante farvet en del.

Har desværre ikke så rigtig nogen billeder fra København, men lover at jeg så hurtigt som muligt får taget billeder af det lækre garn jeg har fået farvet.

Men indtil da må i nøjes med et par stykker fra Hertug Hans festen


De 2 farve gryder jeg havde med. I den lille gryde farvede jeg med Kastanie blade og i den store farvede jeg med Krap Rod
Kastanie gryden

Kraprods gryden

Begge Gryder er igang
Fik en bestilling på en nålebundet hue farvet
Løgskaller til en viking som jeg arbejdede meget
koncentret på .


Vores bod og telt


Bod og telt fra en anden vinkel

Mit fantastiske garnstativ min kæreste har lavet til mig hvor jeg kan hænge det plantefarvet garn på
Er Simpelthen så glad for det stativ og så ser det jo godt ud.

Jeg havde et lille projekt i København, hvor jeg prøvede at farve på hvid hør tråd. Jeg bejdsede tråden hjemme fra med ca. 30%alun og farvede det så i København med Birk, Løgskaller og Kraprod. Det her er trådene efter de blev vasket. Den Gule er Birk, den gyldne er Løgskaller og den lyserøde er Kraprod. Den hvid tråd henover er grundfarven. Syntes selv jeg er sluppet ganske godt fra det.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar